Jeg vil lære at hækle!

tirsdag den 26. marts 2013

Jeg har strikket så længe jeg kan huske. Min mormor var en tålmodig dame, som gav mig lov til at sidde og vikle garn om en strikkepind som 2-årig. Siden har det udviklet sig og i dag er jeg ikke bange for at begive mig ud i diverse strikkeopskrifter. Eller jo - de strikkeopskrifter, hvor der står, at man skal bruge en hæklenål.....
Jeg har aldrig lært at hækle. Flere af mine dygtige krea-veninder, har flere gange fortalt mig, at det "bare er at kaste sig ud i det" - "det er ikke så svært" - næææh - ikke hvis man kan - Og det vil jeg altså nu :)
En tur i Søstrene Grene kan inspirere alle kreative sjæle. Bomulsgarn har jeg hørt er godt at starte med - så så man mig stå der i 20 minutter - bare for at vælge farve + overveje, hvilke projekter jeg skulle prøve kræfter med - En DIY faldt i kurven "Anna & Claras hæklede gæstehåndklæde pynter på badeværelset"....... Viser jeg mit forsøg må I love ikke at grine :)
God påske til jer derude.

8 kommentarer:

Pernille sagde ...

Jeg havde det længe ligesom du beskriver hvad angår hæklingens ædle kunst. Jeg har lært mig selv det ved at kigge i hæklebøger og især de mange videoer der ligger på YouTube var en kæmpe hjælp. Det er altså ret nemt når man først har luret fidusen og der er uendelige muligheder for hvad du kan trylle frem. På med vanten og pøj pøj. Jeg glæder mig til at se hvor dygtig du bliver :)

leisure - knit sagde ...

Uha ja - videoerne på garnstudio og youtube er fantastiske. Har lidt udfordringer med at lave kanten lige - forsøger ;)

Camilla sagde ...

Rigtig god fornøjelse, man kan blive ret afhængig af det!

GitteBlinkilde sagde ...

God fornøjelse - du bliver glad, når du får det lært <3

leisure - knit sagde ...

Der forsøges ud i forskellige mønstre nu - det der fiiine håndklæde er vidst noget jeg skal arbejde lidt med - overvejer at vise det frem, om ikke andet for at få hjælp til lidt rettelser :D

Strikkefuglen sagde ...

Jeg er og skræmt når der står hækle i opskriften, dvs jeg kan godt lave en kant mit problem er at følge en opskrift uha
Glæder mig til at følge dit arbejde.
Majbritt

leisure - knit sagde ...

Iiih - møghåndklæde - Heldigvis har lytter idyl, noget jeg bedre kan hitte ud af :) Har ikke mistet modet :)

Arlianas sagde ...

Farverne på garnet er i hvert fald skønne :0)